Fler alumnnyheter
Fler alumnnyheter
-
“Give Open Access and Open Science the attention they deserve”
2024-05-16
-
Expertlista om EU-valet 26 maj 2019
2024-05-16
-
Förändringar i utbildningen vid Institutionen för data- och systemvetenskap kan ge pedagogiskt pris
2024-05-16
-
New articles by Anezka Kuzmicova
2024-05-16
-
New article by Anezka Kuzmicova
2024-05-16
-
Kuzmicova speaker at conference in Sheffield
2024-05-16
-
Anezka Kuzmicova is the first author of a new article published in Literacy
2024-05-16
-
Anezka Kuzmicova about how our memory is affected when we read digitally
2024-05-16
-
Bibliotekets låneregler
2024-05-16
-
Ta en rundtur i Frescatibiblioteket
2024-05-16
-
Panelkonferens med John Durham Peters: Philosophies and Histories of Media
2024-05-16
-
Panel conference: Philosophies and Histories of Media
2024-05-16
-
Kompetensutveckling
2024-05-15
-
Metadata culture
2024-05-15
-
Miljöarbete
2024-05-15
-
Trivselregler i Bergianska trädgården
2024-05-15
-
New book by Professor Tiina Rosenberg
2024-05-15
-
Bytt är bytt – botaniska trädgårdar byter frön
2024-05-15
-
Christmas flowers and plants
2024-05-15
-
”Tolken kan inte lösa allt.” Om patientsamtal där barnen är både patient och tolk
2024-05-15
-
Stockholm University Young Faculty
2024-05-07
-
Rapporter om högskolepedagogik
2024-05-06
-
Rapporter från pedagogiska ambassadörsprojekt
2024-05-06
-
Fyllnadsval till Områdesnämnden för naturvetenskap till och med 2026
2024-05-03
-
Välkommen till filosofiska institutionen
2024-05-02
-
CeUL samverkar på olika nivåer
2024-05-02
-
SRC+AI: New seminar series on AI and the planet
2024-04-29
-
Seminars at SOFI
2024-04-24
-
Naturvetenskapliga fakulteten
2024-04-19
-
Yttrande över remiss avseende ”Havs- och vattenmyndighetens redovisning"
2024-04-19
-
Disputationsanmälan
2024-04-16
-
Servicegruppen
2024-04-15
-
Riktlinjer rörande disputationer
2024-04-12
-
Riktlinjer rörande utbildning på forskarnivå
2024-04-12
-
Gå på jakt efter den ovanliga hösttången!
2024-04-12
-
Vilka är smådjuren som lever av tång?
2024-04-12
-
Praktikplats på Visual Art
2024-04-11
-
Områdesnämndens protokoll
2024-04-10
-
Befordringsnämnden (BFN)
2024-04-10
-
Läraranställning, befordran och docentur
2024-04-10
-
Instruktioner för profiler och missiv för läraranställningar inom Naturvetenskapliga området
2024-04-10
-
Riktlinjer rörande utbildning på grundnivå och avancerad nivå
2024-04-09
-
Möteskalendarium
2024-04-09
-
Våra utbildningar
2024-04-08
-
Säkerhetskurs i Stockholm
2024-04-04
-
New website
2024-04-02
-
Arbetsutskottet 2024 - 2026
2024-03-27
-
SciLifeLab-kommittén 2024-2026
2024-03-27
-
IT-beredningen 2024-2026
2024-03-27
-
Fakultetsnytt
2024-03-27
-
Faculty News
2024-03-27
-
Tidigare fakultetsnytt
2024-03-27
-
Arbetsgruppen för utbildnings- och kvalitetsfrågor (HUGO)
2024-03-26
-
Scientific Method, 1.5 hp
2024-03-26
-
Naturvetenskapliga områdets beredningar och arbetsgrupper
2024-03-26
-
Matematisk-fysiska sektionsberedningen 2024-2026
2024-03-26
-
Biologiska sektionsberedningen 2024-2026
2024-03-26
-
Kemiska sektionsberedningen 2024-2026
2024-03-26
-
Geo- och miljövetenskapliga sektionsberedningen 2024-2026
2024-03-26
-
Fakultetsnämndens protokoll 2024
2024-03-26
-
Albert Berner Montageteknik AB
2024-03-20
-
Ingen arbetsmarknadsdag utan Birgitta Åkerman
2024-03-18
-
A word from the Dean, archive
2024-03-18
-
A word from the Dean, March 2024
2024-03-18
-
Dekanus har ordet, arkiv
2024-03-18
-
Ord från dekanus, mars 2024
2024-03-18
-
Forskarutbildningskurser
2024-03-13
-
Career fair in science
2024-03-12
-
Möteskalendarium
2024-03-12
-
Pressinformation
2024-03-08
-
Öppet seminarium vid Score: Maria Jansson
2024-03-08
-
Dekanus har ordet, äldre arkiv
2024-03-07
-
Information och riktlinjer
2024-03-07
-
Board of Science 2024-2026
2024-03-05
-
Valbar praktik under termin 4
2024-03-05
-
Praktikplats på LG Electronics Nordic
2024-03-05
-
2023
2024-03-05
-
Books 2023
2024-03-05
-
Sundberg, Mikaela
2024-03-05
-
Gustafsson Nordin, Ingrid
2024-03-05
-
Score's organization
2024-03-05
-
Directors of Research
2024-03-05
-
Score Open Seminars 2024
2024-03-05
-
Öppna seminarier 2024
2024-03-05
-
Forskningsledning
2024-03-05
-
Scores organisation
2024-03-05
-
Gustafsson, Ingrid
2024-03-05
-
Sundberg, Mikaela
2024-03-05
-
Eva Lövbrand Score Fellow
2024-03-04
-
Eva Lövbrand Score Fellow
2024-03-04
-
Myrdalkommittén
2024-03-04
-
Samhällsvetenskapliga fakultetens arbetsgrupp för utbildning på forskarnivå
2024-03-04
-
Budgetgruppen
2024-03-04
-
Lärarförslagsnämnd III
2024-03-04
-
Lärarförslagsnämnd II
2024-03-04
-
Lärarförslagsnämnd I
2024-03-04
-
SAGA - Arbetsgruppen för utbildning på grundnivå och avancerad nivå
2024-03-04
-
Samhällsvetenskapliga fakultetens jämställdhetsgrupp
2024-03-04
-
Samhällsvetenskapliga fakultetens docenturnämnd
2024-03-04
-
Medel för särskilda satsningar 2023-2025
2024-03-04
-
Sustainability science
2024-03-04
-
Fakultetsnämndens protokoll 2023
2024-03-04
-
Mikaela Sundberg ny föreståndare för Score
2024-03-01
-
Vill du ta emot en av våra PAO-studenter för att göra praktik?
2024-02-29
-
Delegationsordning
2024-02-28
-
Roumbanis, Lambros
2024-02-28
-
Roumbanis, Lambros
2024-02-28
-
Open seminar at Score: Mairon G. Bastos Lima
2024-02-28
-
Executive Board
2024-02-27
-
Scores styrelse
2024-02-27
-
Verksamhetsberättelse
2024-02-27
-
Öppettider
2024-02-26
-
Öppet seminarium vid Score: Mairon G. Bastos Lima
2024-02-26
-
Susanna Alexius och Janet Vähämäki Keynote speakers på Dialogue on Development Research
2024-02-23
-
Pedagogiskt motiverad IKT-användning genom designmönster
2024-02-21
-
De är årets pedagogiska ambassadörer
2024-02-19
-
HR-praktikant/LIA-student hos Kraftsam Rekrytering och Bemanning
2024-02-19
-
Interaktion, engagemang och fusk ─ vad förändras när undervisningen flyttas online?
2024-02-19
-
Informationsberedningen 2024-2026
2024-02-15
-
Samverkansberedningen 2024-2026
2024-02-15
-
Stipendieberedningen
2024-02-15
-
Docentberedningen 2024-2026
2024-02-15
-
Fyra lärarförslagsnämnder 2024-2026
2024-02-15
-
Forskarutbildningsberedningen 2024-2026
2024-02-15
-
Grundutbildningsberedningens arbetsutskott 2024-2026
2024-02-15
-
Grundutbildningsberedningen 2024-2026
2024-02-15
-
Öppen utbildning ─ Open Education
2024-02-15
-
Vill du veta vad som händer på Score?
2024-02-14
-
Områdeskansliet för humanvetenskap
2024-02-14
-
Adresser och kontaktuppgifter
2024-02-14
-
Kom ihåg att tillgänglighetsanpassa PDFer
2024-02-14
-
Johannesson, Livia
2024-02-12
-
Johannesson, Livia
2024-02-12
-
Delegationsordning för det Naturvetenskapliga området 2024–2026
2024-02-12
-
Lathund för läraranställningar, Naturvetenskapliga området
2024-02-12
-
Inrättande av ny kurs
2024-02-08
-
Revidering av kursplan
2024-02-08
-
Fastställande av kursplan
2024-02-08
-
Upphävande av kursplan och avveckling av kurs
2024-02-07
-
Research Reports
2024-02-06
-
Artikel av Lambros Roumbanis i Big Data & Society
2024-02-06
-
Prefekter och föreståndare
2024-02-02
-
Protokoll från fakultetsnämndens sammanträden
2024-02-02
-
Öppet seminarium vid Score: Marcus Mohall & Pär Wikman
2024-02-02
-
Institutioner, prefekter och föreståndare
2024-01-31
-
Fakultetens ekonomi
2024-01-31
-
Offentliga organisationer som nyhetsproducenter
2024-01-31
-
Om komplexiteten i ledarskap och styrning
2024-01-31
-
Besluts- och delegationsordningar
2024-01-30
-
Lärarförslagsnämnder
2024-01-30
-
Stipendienämnden
2024-01-30
-
Budgetberedningen
2024-01-30
-
Ekonomi vid Humanistiska fakulteten
2024-01-26
-
Kurspaket I, Kurspaket III med didaktisk inriktning samt Lärarlyftet
2024-01-26
-
The politics of testing (Handelsbankens forskningsstiftelser)
2024-01-24
-
Anslag till nytt forskningsprojekt
2024-01-24
-
Kontakt
2024-01-22
-
Studie- och karriärvägledning
2024-01-22
-
Fakultetsnämndens ledamöter
2024-01-19
-
International opportunities for science students
2024-01-19
-
International opportunities for science students
2024-01-19
-
Internationella möjligheter för naturvetarstudenter
2024-01-19
-
Fakultetsledningen - Humanistiska fakulteteten
2024-01-18
-
Maria Jansson Score Fellow
2024-01-18
-
Maria Jansson Score Fellow
2024-01-18
-
Internationella möjligheter för naturvetarstudenter
2024-01-17
-
136 miljoner till materialforskning vid universitetet
2024-01-17
-
Sigrid Arrhenius scholarship fund at the Faculty of Science at Stockholm University
2024-01-17
-
Sigrid Arrhenius stipendiefond vid Naturvetenskapliga fakulteten vid Stockholms universitet
2024-01-17
-
Öppet seminarium vid Score: Dieter Plehwe
2024-01-17
-
Internationella möjligheter för naturvetarstudenter
2024-01-15
-
Johannesson's collected articles - 19th January 2024
2024-01-15
-
Fakultetsnämnden
2024-01-11
-
Ledamöter av fakultetsnämden
2024-01-11
-
Lärarprogram
2024-01-10
-
Book launch at the Centre for Medieval Studies in Stockholm - 13th December 2023
2024-01-09
-
Dokumentation vid inrättande av nytt utbildningsprogram
2024-01-03
-
Önska julklapp från Score-tomten!
2023-12-22
-
Öppet seminarium vid Score: Presentation av boken Marknadens tid
2023-12-21
-
Dekanus har ordet, december 2023
2023-12-19
-
A word from the Dean, December 2023
2023-12-19
-
Dekanus har ordet, juni 2023
2023-12-19
-
Presentation av ledamöter till Humanistiska fakultetsnämnden 2024-2026
2023-12-14
-
Office of Science
2023-12-14
-
Områdeskansliet för naturvetenskap
2023-12-14
-
A word from the Dean, June 2023
2023-12-12
-
Tio tips som gör din Zoom-undervisning mer tillgänglig
2023-12-08
-
Studieinformation
2023-12-08
-
Vill du utveckla nya lärmiljöer inom naturvetenskap och teknik?
2023-12-07
-
ON beslut om ekonomiska ramar och utbildningsåtagande för 2024
2023-12-05
-
Studera utomlands
2023-12-04
-
Furberg, Lisa
2023-12-01
-
Open Seminar at Score: Laura Smith-Khan
2023-11-30
-
Examensarbeten 2010
2023-11-29
-
CeUL-webben får ett lyft!
2023-11-27
-
Fysikkurser öppnar för sen anmälan
2023-11-27
-
Want to develop new learning environments in science and technology?
2023-11-23
-
Öppet seminarium vid Score: Laura Smith-Khan
2023-11-23
-
Join SU's Teachers' Conference 2024 — meaningful learning in our times
2023-11-23
-
Digitala verktyg som främjar kommunikation
2023-11-22
-
Research Supervision — theory and practice
2023-11-22
-
Rapport: "Den fossilfria tjänstepensionen?"
2023-11-21
-
SU:s Lärarkonferens 2024 — meningsfullt lärande i tiden
2023-11-19
-
Rapportpresentation och paneldiskussion
2023-11-17
-
Kurspaket II och III, SVA I och SVA III inom Ämneslärarprogrammet samt kurser på avancerad nivå
2023-11-15
-
Var med och bidra till SU:s Lärarkonferens2024
2023-11-13
-
Presentation on morphosyntactic integration of loan verbs - 10th November 2023
2023-11-10
-
Licentiatseminarium och disputation
2023-11-10
-
Pressinformation
2023-11-09
-
The localization of the Ormulum - 2nd November 2023
2023-11-09
-
Master/kandidatarbete hos Omexom - Utforska AI:s påverkan på HR-processer
2023-11-08
-
Ny vicerektor, dekan och prodekan
2023-11-06
-
Lunchseminarium för språklärare: Språkutmaningar och svåra språk
2023-11-06
-
Workshop: Undervisa för en hållbar utveckling
2023-11-06
-
Nätverket för undervisnings- och examinationsformer
2023-11-01
-
Workshop: Frågebaserat lärande och att generera flervalsfrågor med AI
2023-11-01
-
Under construction
2023-10-31
-
Norse- and French-Derived words in the Ormulum - 27th October 2023
2023-10-31
-
Tips och råd för kursvärderingar inom utbildning på forskarnivå
2023-10-30
-
SSF satsar 60 miljoner på centrum för komplexa cellulära system
2023-10-27
-
Professional development course 1 Teaching and Learning
2023-10-26
-
Styrgruppen för ämnet svenska som andraspråk
2023-10-26
-
Universitetslärarutbildning 2 (UL 2) ─ för dig som undervisar i juridik
2023-10-26
-
Open Networked Learning Course
2023-10-26
-
INSTÄLLD: Skapa funktionella betygskriterier
2023-10-26
-
Moving feedback forward
2023-10-25
-
Science education and gender
2023-10-25
-
Professional development course 3 - Scholarship of Teaching and Learning
2023-10-25
-
Professional development course 1 Teaching and Learning
2023-10-25
-
Professional development course 2 Bas 4,5 ETCS
2023-10-25
-
Introduction to teaching science
2023-10-25
-
Boulanger Martel, Simon Pierre
2023-10-25
-
Boulanger Martel, Simon Pierre
2023-10-25
-
Ämnen på forskarnivå och allmänna studieplaner
2023-10-23
-
Open seminar at Score: Sanne Bor
2023-10-23
-
Öppet seminarium vid Score: Sanne Bor
2023-10-23
-
Rutiner och mall för kursplaner
2023-10-23
-
Fakultetskansliets personal
2023-10-23
-
Valresultat för dekanat och fakultetsnämnd klart
2023-10-16
-
Valresultat för dekanat och fakultetsnämnd
2023-10-16
-
Resultat av valet till Områdesnämnden för naturvetenskap
2023-10-16
-
Chloé Nibourel
2023-10-16
-
Våra högskolepedagogiska kurser
2023-10-13
-
Universitetslärarutbildning 2
2023-10-13
-
Universitetslärarutbildning1
2023-10-13
-
Linda Soneryd tilldelas Förvaltningshögskolans pris 2023
2023-10-12
-
Teaching and Learning Courses
2023-10-11
-
Professional development for the university's teaching staff in two stages
2023-10-11
-
Learn to teach Human Science — practical introductory course
2023-10-11
-
Stipendier för dig som forskar eller är student inom läkemedelsområdet
2023-10-09
-
Pedagogisk kontaktperson vid institutionen
2023-10-09
-
Ta ett sabbatsår – sök ”SSF Sabbatical – 2024”
2023-10-06
-
Score på FEKIS 2023
2023-10-06
-
Strategier och planer
2023-10-05
-
Keynote är Kristin Ewins
2023-10-04
-
Keynote speaker is Kristin Ewins
2023-10-04
-
Val till ledamöter för den Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden 2024-2026
2023-09-29
-
Personalavdelningen
2023-09-29
-
Election for the Board of Science 2024-2026
2023-09-29
-
Val till Områdesnämnden för naturvetenskap 2024 – 2026
2023-09-29
-
Workshop: Litteraturstudier öppnar vägar till språkfärdighet
2023-09-29
-
Book launch at the Early English Text Society - 29th Sept 2023
2023-09-28
-
Kurspaket I - III
2023-09-28
-
Öppet seminarium vid Score: Jesper Peterson och Christel Backman
2023-09-28
-
Workshop: Muntlig examination -bedömningsformen i ropet
2023-09-27
-
Dokumentera ditt pedagogiska utvecklingsprojekt
2023-09-26
-
Pedagogical Writing: Documenting Your Educational Development Project
2023-09-26
-
Samhällsvetenskapliga fakultetens strategiska plan
2023-09-26
-
Nation wide recommendations on higher education teacher training
2023-09-22
-
Process för läraranställningar vid Samhällsvetenskapliga fakulteten
2023-09-22
-
Högre seminarium: Rum, kropp och framförande – Aspekter på litteraturarbetet i flerspråkiga klassrum
2023-09-21
-
Högre seminarium: Lärares uppfattningar om andraspråksdrag i studenttexter
2023-09-21
-
Election for the Board of Science 2024-2026
2023-09-21
-
Stort intresse för gymnasiearbete i kemi
2023-09-20
-
CLIMATE CHANGE GOVERNANCE Global and Nordic
2023-09-19
-
Consonant Phonology Presentation - 19th August 2023
2023-09-19
-
Anahita Assadi
2023-09-18
-
Anahita Assadi
2023-09-18
-
Gustav Agnesson
2023-09-18
-
Hannes Landén
2023-09-18
-
Gustav Agnesson
2023-09-18
-
Hannes Landén
2023-09-18
-
Workshop: The art of avoiding plagiarism
2023-09-18
-
Administratörer för god utbildningsmiljö
2023-09-18
-
Presentationsformer
2023-09-15
-
Format of presentations
2023-09-15
-
Pedagogik för Athena
2023-09-15
-
Nyheter test 1
2023-09-14
-
Nyheter test
2023-09-14
-
Nyheter test
2023-09-14
-
Workshop: Design av kunskapsbedömningar i Inspera
2023-09-14
-
The Geological Sciences
2023-09-12
-
Launch of Journal of Organizational Sociology
2023-09-12
-
Fakultetsnämndens protokoll
2023-09-12
-
Kontaktpersoner administrativa frågor
2023-09-12
-
Contact persons for administrative questions
2023-09-12
-
Val till ledamöter för den Juridiska fakultetsnämnden samt utskott 2024-2026
2023-09-12
-
Regler för forskarutbildning vid det naturvetenskapliga området
2023-09-11
-
Workshop: Skapa digitala läromedel för engagerat lärande
2023-09-11
-
Webinar: När, hur och varför passar AI i olika examinationsformer?
2023-09-11
-
Lansering av Journal of Organizational Sociology
2023-09-11
-
Seminar: The pedagogy of love and freedom through the lenses of theatre laboratory
2023-09-11
-
Forskningsutskottet
2023-09-07
-
Samtal@SU: Att navigera i gränslandet mellan kemi och matematik
2023-09-05
-
Samtal@SU: Navigating the Crossroads between Chemistry and Mathematics
2023-09-05
-
Stockholm University’s Science Academic Area’s Strategic Plan 2023–2026
2023-09-04
-
Ekonomiska ramar och utbildningsåtagande
2023-08-29
-
Zoom-tema-café: Pedagogisk meritering
2023-08-28
-
Zoom-tema-café: Tio år efter rosa rapporten — om högskolepedagogisk meritering
2023-08-28
-
Kemiskafferiet
2023-08-28
-
Yttrande "Ansökan om dispens från artskyddsförordningen för att filma fjällräv i Norrbottens län"
2023-08-28
-
Öppet seminarium vid Score: Henrik Björck
2023-08-24
-
Panelsamtal: Vad händer när kunskap förflyttas?
2023-08-23
-
Prefekter och föreståndare
2023-08-22
-
Lunchseminarium för SU:s lärare: Kärlekens och frihetens pedagogik i laborativt drama
2023-08-22
-
Nya kortkurser för lärare i höst
2023-08-18
-
Stockholm trio-kurs: Digitalt lärande i högre utbildning
2023-08-17
-
Högskolepedagogiskt smörgåsbord med Stockholm trio
2023-08-17
-
Stockholm trio-kurs: Genusforskning och jämställdhet i högre utbildning
2023-08-17
-
Stockholm trio: Utbildning och lärande i en föränderlig värld
2023-08-17
-
Stockholm trio: Education in a changing world
2023-08-17
-
Exjobb Stockholms stad, Stadsledningskontoret, Personalstrategiska avdelningen
2023-08-16
-
Examensarbete AstraZeneca
2023-08-16
-
Temacaféer om meritering
2023-08-16
-
ICEHL Edition Presentation - 11th August 2023
2023-08-11
-
Inclusive teaching in higher education
2023-08-10
-
Administratörsträff: Artificiell intelligens förändrar vårt sätt att leva och arbeta
2023-08-10
-
Workshop: Teaching in English — strategies when teaching in a non-native language
2023-08-10
-
Workshop: Seminariet som undervisningsform
2023-08-10
-
Eriksson, Björn
2023-08-06
-
It's real! - 11th July 2023
2023-07-11
-
Action Plan for the Science Academic Area 2023–2024
2023-07-03
-
Critical edition with the EETS - 15th March 2023
2023-06-30
-
I'm not obsessed? Am I? AM I?!?!1! - 5th April 2023
2023-06-30
-
Atefeh Khorsand Kheirabad är årets Sigrid Arrhenius-stipendiat
2023-06-29
-
Disputationer
2023-06-28
-
Zooma med en doktorand - HT23
2023-06-26
-
Strategier och planer
2023-06-26
-
Research Supervision — theory and practice
2023-06-22
-
Professional development course 1 Teaching and Learning
2023-06-22
-
Professional development course 2: Teaching and Learning in the Science Academic Area
2023-06-22
-
Professional development course 2 Teaching and Learning in the Human Science Academic Area
2023-06-22
-
Professional development course 2 Bas 4,5 ETCS
2023-06-22
-
Introduction to teaching Biology
2023-06-22
-
Introduction to teaching science
2023-06-22
-
Kursdag om kemi i årskurs 4-6
2023-06-21
-
Humanistisk forskning
2023-06-20
-
Examples of research at the Faculty of Humanities
2023-06-20
-
Det Naturvetenskapliga områdets åtgärdsplan 2023–2024
2023-06-20
-
Det Naturvetenskapliga områdets strategiska plan 2023–2026
2023-06-20
-
Dekanus har ordet, december 2022
2023-06-20
-
Behöver ni utveckla undervisningen vid din institution?
2023-06-19
-
Glad sommar önskar Score!
2023-06-17
-
Sommarens konferensdeltagande
2023-06-17
-
Gästforskare på Score
2023-06-17
-
Fredriksson, Cecilia
2023-06-14
-
Fredriksson, Cecilia
2023-06-14
-
Distanskurs om kemisäkerhet
2023-06-13
-
Workshop: Ethics of AI tools for teaching and learning
2023-06-12
-
Workshop: Ethics of AI tools for teaching and learning
2023-06-12
-
Carl Yngfalk arrangerar track på 39th EGOS Colloquium
2023-06-09
-
Workshop: Bättre ledarskap genom drama
2023-06-09
-
Analytical chemistry
2023-06-09
-
Anställning och befordran
2023-06-09
-
Workshop: Utveckla din undervisning med omvänt klassrum. INSTÄLLD
2023-06-09
-
Delta i workshoppar och skriv en reflekterande text
2023-06-07
-
Vähämäki, Janet
2023-06-07
-
Panel webinar discussion
2023-06-07
-
Newsletter
2023-06-02
-
Workshop: Leveraging AI tools for efficient information search
2023-06-02
-
Workshop: Using AI tools to generate and work with text
2023-06-02
-
Workshop: Using AI tools to generate and work with text
2023-06-02
-
Workshop: Generating Images with AI Tools
2023-06-02
-
Workshop: Generating Images with AI Tools
2023-06-02
-
Reservupprop
2023-06-02
-
PhD studies
2023-06-02
-
Workshop: Leveraging AI tools for efficient information search
2023-06-02
-
Board Minutes 2023
2023-06-01
-
ARTofMELT23 Expedition in the Magazine: Forskning&framsteg (in Swedish)
2023-06-01
-
husera@su
2023-06-01
-
husera@su
2023-06-01
-
Rutiner för beredning av avtal/överenskommelser
2023-06-01
-
Aerosol demasking enhances climate warming over South Asia – a potential climate overshoot process
2023-05-31
-
Score Open Seminars 2023
2023-05-31
-
Öppna seminarier 2023
2023-05-31
-
Workshop: Design teaching for active learning in our active learning classrooms (ALC)
2023-05-31
-
The Oskar Klein Memorial Lecture
2023-05-30
-
Previous Oskar Klein Memorial Lectures
2023-05-30
-
Utbildningsutskottets protokoll
2023-05-30
-
Tillgodoräknande
2023-05-30
-
Workshop: Gender and disciplinary norms: Does it matter in my teaching?
2023-05-30
-
Workshop: Use the right digital tool for your teaching
2023-05-30
-
Workshop: Use the right digital tool for your teaching
2023-05-30
-
2023 | Professor Trude Storelvmo, University of Oslo
2023-05-29
-
2021 | Professor William F. Ruddiman, University of Virginia
2023-05-29
-
2022 |Professor Hans Joosten
2023-05-29
-
2023-05-26: Manzoni & Hugelius studie "Mikroorganismer är lösningen ...." nämns i SvD
2023-05-28
-
2023 Publications
2023-05-28
-
Workshop: The art of avoiding plagiarism
2023-05-26
-
Workshop: Teaching in English — strategies when teaching in a non-native language
2023-05-26
-
Workshop: Encouraging student engagement through interactive lectures
2023-05-26
-
Samarbeten och samverkan
2023-05-26
-
Open Seminar at Score: Patrik Aspers
2023-05-26
-
Microbes key to sequestering carbon in soil
2023-05-26
-
Workshop: Use peer review as a tool for student engagement and assessment
2023-05-26
-
Workshop: Use peer review as a tool for student engagement and assessment
2023-05-26
-
Europeisk konferens om kemisäkerhet 7-8/6 - Även online
2023-05-25
-
Grön kemi – en strategi för hållbar utveckling
2023-05-25
-
Riskhantering i skolan ur ett brittiskt perspektiv
2023-05-25
-
Kemikalielagstiftning i skolan ur ett EU-perspektiv
2023-05-25
-
KRCs svar på remiss om ämnesplan i kemi
2023-05-25
-
"Varudeklaration" för Ryska för nybörjare
2023-05-24
-
Obligatorisk undervisning
2023-05-24
-
Tentor: Info om anmälan m.m.
2023-05-24
-
Skriva tenta på annan ort
2023-05-24
-
Ansökan om befordran till docent
2023-05-23
-
Process för befordran till universitetslektor och professor
2023-05-23
-
Guide visar hur du undervisar i en ALC-lärosal
2023-05-23
-
Workshop: Encouraging student engagement through interactive lectures
2023-05-23
-
Radio signal reveals supernova origin
2023-05-17
-
Uppstartsdagar för kemilärare på Lundsberg
2023-05-17
-
Workshop: ABC-metoden för kursdesign
2023-05-17
-
Workshop: Pedagogiska principer i praktiken
2023-05-16
-
Workshop: Design teaching for active learning in our active learning classrooms (ALC)
2023-05-16
-
Samhällsvetenskaplig forskning
2023-05-15
-
Score Lecture on Organization 2023
2023-05-15
-
Astronomy
2023-05-15
-
Molecular biosciences
2023-05-12
-
Presentera din forskning i Forskar Grand Prix
2023-05-12
-
Mekaniska verkstadstjänster vid naturvetenskapliga fakulteten
2023-05-12
-
Kontaktpersoner
2023-05-11
-
Contact persons
2023-05-11
-
Staff
2023-05-11
-
Personal
2023-05-11
-
Faculty Office
2023-05-11
-
Hiranya Peiris appointed at Institute of Astronomy in Cambridge
2023-05-11
-
Workshop: Skriv din pedagogiska meritportfölj
2023-05-10
-
Workshop: Har dina studenter flyt i muntlig framställning?
2023-05-10
-
Workshop: Ge skrivutvecklingen ett lyft i din språkundervisning
2023-05-10
-
Score Lecture on Organization 2023
2023-05-10
-
Endagskurs om kemisäkerhet i Stockholm
2023-05-10
-
Research theme 4 – Climate, ecosystems and biodiversity
2023-05-09
-
Research theme 3 – Past climates
2023-05-09
-
Research theme 2 – Water, biogeochemistry and climate
2023-05-09
-
Research theme 1 – The physical-chemical climate system
2023-05-09
-
Sök till kursen Bedömning av flerspråkiga elevers andraspråksutveckling för lärare
2023-05-09
-
Forskarpanel: “Perspectives on climate governance research”
2023-05-09
-
Yttrande över remissen "Natur- och kulturvårdande skötsel av skog"
2023-05-08
-
2023-05-07 Malin Kylander på SVT Jönköping: Forskare från Europa möts på Store Mosse
2023-05-08
-
Workshop: Förstå AI och dess inverkan på universitetsutbildning
2023-05-05
-
Research Panel: “Perspectives on climate governance research”
2023-05-05
-
Public defense: PhD dissertation by Cecilia Fredriksson
2023-05-04
-
Disputation: Cecilia Fredriksson
2023-05-04
-
Ukrainska & Ukraina
2023-05-04
-
Besluts- och delegationsordning
2023-05-04
-
Seminarium om Hyperrationalisering
2023-05-03
-
Heads of the Departments
2023-05-03
-
US Global Engagement in the 21st Century
2023-05-02
-
Workshop: Video i dina kurser — skapa bättre filmer med redigering
2023-05-02
-
Workshop: Gender and disciplinary norms - Does it matter in my teaching?
2023-05-02
-
Workshop: Laboratory tasks as an instructional strategy in science education
2023-05-02
-
Workshop: Laboratory tasks as an instructional strategy in science education
2023-05-02
-
David Ciepley Score Fellow
2023-05-02
-
Tre tips för att använda AI i undervisningen
2023-05-02
-
Workshop: Understanding the Impact of AI in University Education
2023-05-02
-
Workshop: Understanding the Impact of AI in University Education
2023-05-02
-
Gustavsson, Martin
2023-05-02
-
Gustavsson, Martin
2023-05-02
-
Studierektor Kurspaket I samt SVA II och SVA IV inom Ämneslärarprogrammet
2023-04-28
-
Studierektor SVA I och SVA III inom Ämneslärarprogrammet
2023-04-28
-
Studierektor Kurspaket II + III
2023-04-28
-
Alternativa examinationsformer till hemtentan
2023-04-28
-
Atmospheric science and oceanography
2023-04-28
-
Remissyttrande avseende åtgärder på fiskeområdet för att skydda Natura 2000-områden i havet
2023-04-28
-
Korta fakta
2023-04-27
-
Slaviska Föreningen (f.n. vilande)
2023-04-26
-
Slaviska kören (f.n. vilande)
2023-04-26
-
Lyssna på Examinationspodden
2023-04-25
-
Workshopöversikt
2023-04-25
-
Stagger – The Stockholm Tagger
2023-04-25
-
Which course should I take?
2023-04-25
-
Vilken kurs ska jag läsa?
2023-04-25
-
Masterprogram i språkvetenskap, 120 hp
2023-04-24
-
Polen och polska
2023-04-24
-
Studera polska
2023-04-24
-
Rapport från Alfarådets 15:e konferens
2023-04-21
-
Undervisning i grundläggande litteracitet för vuxna i de nordiska länderna
2023-04-21
-
Ryska
2023-04-21
-
Workshop: Drama och gestaltande inslag i undervisningen - exemplet hållbar utveckling
2023-04-21
-
Svea Thim
2023-04-20
-
Tre sätt att texta dina undervisningsfilmer
2023-04-19
-
David Ciepley Score Fellow
2023-04-19
-
2023
2023-04-19
-
2023
2023-04-19
-
Böcker 2023
2023-04-19
-
Workshop: Hjälp dina studenter knäcka ämneskoden
2023-04-18
-
Uppföljning
2023-04-18
-
Climate Arena hosts workshop on policy measures for a climate-responsible world by 2045
2023-04-17
-
Bolin Centre Climate Arena
2023-04-17
-
Slaviska länder / Östeuropakunskap: Belarus, Polen, Tjeckien, Ryssland & Ukraina
2023-04-16
-
Ryssland
2023-04-16
-
Polen
2023-04-16
-
Polska
2023-04-16
-
Öppet seminarium vid Score: Alexander Katsaitis
2023-04-16
-
Plastexperiment i EOES-finalen 2023
2023-04-13
-
Anmälan till EOES öppen till 21 oktober
2023-04-13
-
Online-kollegium: Jämställdhetsintegrering i högre utbildning
2023-04-13
-
Fältarbete
2023-04-13
-
Fieldwork
2023-04-13
-
Grön kemi i undervisningen
2023-04-12
-
Science Advisory Group
2023-04-11
-
Bolin Centre Board
2023-04-11
-
SUCCeSS annual report now available for download
2023-04-11
-
Mathematical statistics
2023-04-11
-
Lunchseminarium: Begreppsbildning och undervisning
2023-04-11
-
Pressinformation
2023-04-11
-
Läs våra kurspaket i svenska som andraspråk på distans
2023-04-05
-
Open Seminar at Score: Annika Lindberg
2023-04-05
-
Open Seminar at Score: Alexander Katsaitis
2023-04-05
-
Score Open Seminars 2023
2023-04-05
-
Hur blir AI en resurs i undervisning och lärande?
2023-04-05
-
Utilizing X-rays to understand catalysis
2023-04-05
-
Score Fellows in Public Organization
2023-04-04
-
Score Fellows i offentlig organisation
2023-04-04
-
Workshop: Formulera begripliga, relevanta och examinerbara kursmål
2023-04-03
-
Workshop: Internationalisation of higher education — create rich learning experiences
2023-04-03
-
Vem är behörig att undervisa i skolämnet svenska som andraspråk?
2023-04-03
-
Allmän studieplan
2023-04-03
-
(2023) Får man synas i texten?
2023-03-31
-
Contrasts in urban residential segregation
2023-03-31
-
Finished projects
2023-03-31
-
Universitetsförvaltningen
2023-03-31
-
Participation support for Bolin Centre PhD students
2023-03-31
-
Ecology and evolution
2023-03-31
-
Temadag: AI och framtidens undervisning
2023-03-31
-
(2023) Flerspråkighetens gränser – ny avhandling
2023-03-31
-
About us
2023-03-30
-
Om oss
2023-03-30
-
Befolkningsgeografiska forskningsgruppen
2023-03-30
-
Utbildningsutskottet
2023-03-30
-
35 år av missade klimatmål
2023-03-30
-
Teaching
2023-03-30
-
Researchers
2023-03-30
-
Links
2023-03-30
-
The Population Geography Research Group
2023-03-30
-
Integration Delivered?
2023-03-30
-
Kemiskafferiet - modul 10
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 9
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 8
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 7
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 6
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 5
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 4
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 3
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 2
2023-03-29
-
Kemiskafferiet - modul 1
2023-03-29
-
Advice on ordering and handling register data
2023-03-28
-
Insurance Medicine All Sweden
2023-03-28
-
Insurance Medicine All Sweden
2023-03-28
-
AI and the future of education
2023-03-28
-
Kemiskafferitet - modul 2
2023-03-28
-
Öppet seminarium vid Score: Annika Lindberg
2023-03-24
-
Endagskurs om kemisäkerhet i Malmö
2023-03-24
-
Immigrants, working life and the growing Swedish gig economy
2023-03-23
-
Övriga kurser
2023-03-22
-
"Kärleken gror bortom begärets murar"
2023-03-21
-
2022 Publications
2023-03-21
-
On contributing to landmark IPCC report:
2023-03-21
-
Measurements reveal the impact of air pollution on climate and health in southern Asia
2023-03-21
-
Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
2023-03-21
-
Digital Nature
2023-03-20
-
Digital Natur
2023-03-20
-
2023-03-17 Torben Königk i SvD: Arktis värms upp snabbare än beräknat
2023-03-17
-
Klimatexperten om IPCC: ”Det är hårt arbete men väldigt givande”
2023-03-17
-
Population Geography
2023-03-17
-
How do perceptions of the city inform neighbourhood selection and housing search?
2023-03-17
-
Migrant Trajectories
2023-03-17
-
husera@su: Takt och den pedagogiska relationen
2023-03-17
-
husera@su: Tact and the Pedagogical Relation
2023-03-17
-
Workshop: Bedömningslitteracitet—mot en professionell bedömardiskurs
2023-03-16
-
Workshop: Använd automatisk rättade frågor för återkoppling och i bedömning
2023-03-15
-
Studera på distans
2023-03-15
-
Belarus
2023-03-15
-
ICOME 22 Presentation - 26th August 2022
2023-03-14
-
What is the Ormulum called and what was the author's name? - 2nd Sept 2022
2023-03-14
-
The /eo/ to /e/ sound change - 23rd November 2020
2023-03-14
-
Teambuilding for edition-building - 7th December 2020
2023-03-14
-
Musings on Orrm’s repetitiveness - 16th August 2021
2023-03-14
-
Kemiskafferitet - modul 3
2023-03-13
-
Vem är behörig att undervisa i svenska som andraspråk?
2023-03-13
-
Soneryd, Linda
2023-03-10
-
Thedvall, Renita
2023-03-10
-
Soneryd, Linda
2023-03-10
-
Thedvall, Renita
2023-03-10
-
Ny Score-rapport!
2023-03-10
-
Ny Score-rapport!
2023-03-10
-
Webbinarium om hållbar utveckling i NT-undervisning 28/3
2023-03-08
-
Paper presentation at the conference on the Political Economy of International Organization (PEIO)
2023-03-07
-
Workshop: Så blir individuella studieplanen ett pedagogiskt verktyg i forskarhandledningen
2023-03-07
-
Sen anmälan!
2023-03-07
-
Val av huvudämne
2023-03-07
-
Stockholm Seminar: Gross ecosystem product: An attractor for social innovation and transformatio
2023-03-06
-
Guest seminar, Lisa Bengtsson, NOAA, Boulder, CO, USA
2023-03-04
-
Seminar, Gabriele Messori, MISU and Department of Earth Sciences, Uppsala University
2023-03-04
-
Oskar Klein Centre Points of Contact
2023-03-02
-
The Oskar Klein Centre Organisation
2023-03-02
-
Temadag: Om pedagogiska perspektiv på kvalitet i forskarutbildning
2023-03-01
-
Temadag: Om pedagogiska perspektiv på kvalitet i forskarutbildning
2023-03-01
-
Teaching & Learning Event: On pedagogical perspectives on quality in doctoral education
2023-03-01
-
Stiftelser
2023-02-28
-
Physical chemistry
2023-02-28
-
Functional zoomorphology
2023-02-28
-
Materials chemistry
2023-02-28
-
Remiss avseende ”Ansökan gällande Jordbruksverkets projekt Främja framtidens fiske”
2023-02-27
-
Remiss ”Avgränsningssamråd för miljökonsekvensbeskrivning av ändrade havsplaner”
2023-02-27
-
Stockholms universitetsbibliotek
2023-02-27
-
First Partner Meeting between Score and Stockholm Environment Institute (SEI)
2023-02-24
-
Första partnerskapsmötet mellan Score och Stockholm Environment Institute, SEI
2023-02-24
-
Open Seminar at Score: Kerstin Jacobsson & Cecilia Hansen Löfstrand
2023-02-24
-
ARTofMELT2023 expedition will study the arrival of summer in the Arctic
2023-02-23
-
Nina Kirchner – glaciologist in battle against time
2023-02-23
-
Ansökan
2023-02-23
-
Avancerad nivå
2023-02-23
-
Masterprogram i språkvetenskap med inriktning mot svenska som andraspråk, 120 hp
2023-02-23
-
Kursanalys och kursutveckling
2023-02-23
-
Bidra till hållbar utveckling genom din undervisning
2023-02-23
-
AI and the future of education
2023-02-23
-
Om Kemilärarnas resurscentrum
2023-02-22
-
2023-02-20 Studievägledare Ingrid Eronn om studentbrist på kandidaten i meteorologi
2023-02-22
-
2023-02-08 Thorsten Mauritsen på SVT nyheter om om klimatförändringar i Stockholm
2023-02-22
-
Öppet seminarium vid Score: Kerstin Jacobsson och Cecilia Hansen Löfstrand
2023-02-22
-
New publication on EU climate cooperation with European neighbours
2023-02-21
-
EdTech coach helps teachers
2023-02-21
-
Högre sem. NS. Susan Sayehli & Gilbert Ambrazaitis: Om projektet Att lära sig fokusera
2023-02-21
-
Källorna till förorenade artiklar över Indiska oceanen skiljer sig mellan vinter och sommar
2023-02-20
-
Vad säger regelverket vid Stockholms universitet?
2023-02-20
-
The 8 dimensions of academic teachership
2023-02-17
-
Samverkan
2023-02-17
-
Akademisk integritet — kursmodulen som hjälper studenter att undvika plagiering
2023-02-17
-
Hyresgästers inflytande mycket litet när hyran höjs vid renovering
2023-02-17
-
Academic Integrity - a course module that helps students avoid plagiarism
2023-02-17
-
Varför vill lärare vid SU utveckla digitala läromedel, motverka plagering och förstå samverkan?
2023-02-17
-
Ny Score-rapport!
2023-02-17
-
Vill motverka plagiat och otillåtet och tillåtet samarbete
2023-02-15
-
Kemikalieförteckning KRC
2023-02-14
-
Tjeckien
2023-02-14
-
Tjeckiska
2023-02-14
-
IKT-pedagogiska coachen hjälper SU:s lärare
2023-02-14
-
Uppföljningar av nationella prov i sfi
2023-02-14
-
Steering group
2023-02-13
-
Styrgruppen
2023-02-13
-
Board Minutes 2022
2023-02-13
-
Om deltidsstudier i ryska (Ry1-Ry4)
2023-02-13
-
The Bolin Centre Mentoring System
2023-02-13
-
Scores rapportserie
2023-02-10
-
(2022) Everyday Language Practices and the Interplay of Ideologies, Investment and Identities
2023-02-09
-
Infobrev till alla studenter!
2023-02-09
-
Extensive global wetland loss over the past three centuries
2023-02-09
-
Kurs om kemisäkerhet i årskurs 4-6
2023-02-07
-
Tandem learning - Språkkompis!
2023-02-07
-
Renovation, privatisation, and conversions of rental housing
2023-02-07
-
Regulations for public defence of doctoral thesis in the disciplinary domain of Science
2023-02-07
-
Örebro universitet skapar pris på 100 000 kronor för kommunikation om forskning
2023-02-06
-
Trajectories of vulnerability
2023-02-06
-
Spatial integration and segregation
2023-02-06
-
Säkerhetskurser - en översikt
2023-02-03
-
Konferens om kemisäkerhet för lärare 12/9
2023-02-03
-
Inspelade föreläsningar från Symposium 2018
2023-02-03
-
Här är självstudiekursen i Athena som ska få bukt med ofrivillig plagiering
2023-02-03
-
Utlysning: Sök medel för Samverkans-Inlärningsverksamhet!
2023-02-03
-
Fortbildning om bi, fy o ke för lärare i åk 7-9
2023-02-02
-
Fortbildning om bi, fy o ke för lärare i åk 4-6
2023-02-02
-
Fortbildning om bi, ke, fy för lärare i åk 1-3
2023-02-02
-
Säkerhetskurs online i två delar 30/1 och 2/2
2023-02-02
-
Flammable ice of profit and doom
2023-02-01
-
Fakultetskansliets personal
2023-02-01
-
Research team
2023-02-01
-
Sponsors and funding
2023-02-01
-
Friends of the Arctic Fox (Fjällrävens vänner)
2023-02-01
-
Vi arbetar för engagerande högkvalitativ undervisning
2023-02-01
-
Protokoll från fakultetsnämndens sammanträden
2023-01-31
-
Protokoll från fakultetsnämndens sammanträden
2023-01-31
-
Universitetslärarutbildning 2 (UL 2) — digitala kompetenser för undervisning
2023-01-31
-
Kontinuerlig bedömning
2023-01-27
-
Samtal på gång – nytt bedömningsstöd för sfi
2023-01-27
-
SoTL Conference on Future learning — Learning for the future
2023-01-27
-
Bert Bolin Climate Lecture 2022
2023-01-27
-
Online workshop: Tretton utmaningar vid distansutbildning
2023-01-27
-
Förslag på undantag från tillståndsplikt
2023-01-26
-
Vilken fortbildning behövs?
2023-01-26
-
Brunsson, Nils
2023-01-25
-
Brunsson, Nils
2023-01-25
-
Studievägledare Ämneslärarprogrammet inriktning språk
2023-01-25
-
Temadag: AI och framtidens undervisning
2023-01-25
-
KTH bjuder in till högskolepedagogisk lärarkonferens
2023-01-25
-
Physics and astronomy research in Stockholm in an interdisciplinary environment
2023-01-24
-
SAMTAL@SU: Using Interleaved Practice to Enhance Undergraduate Students’ Problem-Solving Skills
2023-01-24
-
Disputation: Oscar Jacobsson
2023-01-24
-
Public defense of doctoral thesis: Oscar Jacobsson
2023-01-24
-
Webbinarium om explosiva varor i undervisningen
2023-01-23
-
Information for students and staff about the coronavirus
2023-01-23
-
Disputation: Johanna Adolfsson
2023-01-19
-
Professional development course 3 - Scholarship of Teaching and Learning
2023-01-13
-
Word from the Dean, December 2022
2022-12-19
-
Temadag: Hållbart lärande med pedagogiska ambassadörer
2022-11-24
-
Rutiner för beredning av avtal/överenskommelser
2022-09-13
-
Det akademiska lärarskapets 8 dimensioner
2022-08-10
-
Publicera dig
2022-08-10
-
Ansvarsfull och säker hantering av använt kärnbränsle och radioaktivt avfall
2022-05-25
-
Ny handbok för att motverka plagiering
2022-05-13
-
Vad kan vi lära av 100-åringar? Värdeskapande kring långvariga småbutiker i stadskärnor
2022-04-26
-
Utlysning av positioner som pedagogisk ambassadör
2022-04-22
-
Bli handledare i Samverkans-Inlärning
2022-04-22
-
Samverkansinlärning som pedagogiskt analysverktyg
2022-04-08
-
Vilka strategier antar studenter för att klara onlineundervisning på engelska?
2022-04-08
-
Digitalt studiematerial hjälper studenter greppa organisk kemi
2022-04-08
-
Undervisningsmoduler som ökar färdigheter i matematik
2022-04-08
-
Digitalt läromedel ska stärka studenter i matematik
2022-04-08
-
Stärker blivande lärare undervisa om identitet, sexualitet och relationer
2022-03-28
-
Seminarium för universitetslärare: Erfarenheter av hybridundervisning
2022-03-16
-
Synpunkter med anledning av SKB:s begäran om deldom
2022-03-16
-
Nyhetsbrevet om utveckling av undervisning baserat på forskning
2022-03-08
-
Hitta till oss
2022-03-04
-
Open seminar: Autocratization in South Asia
2022-02-16
-
Open Webinar: Social Justice and the Middleman Minority State
2022-02-10
-
Open Webinar: Labor of the Imagination: Return Migration and the Transformation of Metro Manila
2022-02-10
-
SILA-projektet ska skapa kvalitet i distansutbildning
2022-02-08
-
Workshop: How to use student feedback to improve your course
2022-02-07
-
Yttrande över remiss angående en ansökan om fältförsök med genetiskt modifierad gråpoppel
2022-02-03
-
Lär dig bedöma pedagogisk skicklighet
2022-01-22
-
Nätverket för pedagogiska kontaktpersoner
2022-01-21
-
Kurskravet om "Allmänna föreläsningar" utgår V20-V22
2022-01-20
-
Medeltidsseminariet
2022-01-17
-
Medeltidsrådet
2022-01-17
-
Kontakta oss
2022-01-16
-
Innehållsförteckning - Nr 1 2022
2021-12-21
-
Workshop: Aktivitetsbaserat lärande i universitets nya ALC-salar
2021-12-15
-
Seminar 16 december: "In the hands of the Islanders."
2021-12-10
-
Program
2021-12-07
-
Kulturarvseksperten: Et ufortjent dårlig rykte?
2021-12-06
-
Yttrande rörande förslag till ”Strategi för svensk viltförvaltning 2022-2029”
2021-11-30
-
Yttrande över remiss avseende bekämpning av översvämningsmygg under 2022
2021-11-30
-
Årets pedagogiska ambassadörer ─ fyra universitetslärare berättar om vassa utvecklingsprojekt
2021-11-17
-
Workshop: Så jobbar du med studenters skrivkompetens
2021-11-16
-
”Vi måste prata om värderingar när vi diskuterar AI i utbildningen”
2021-11-08
-
Workshop: Färre avhopp, högre betyg och djupare kunskaper ─ introduktion till Samverkansinlärning
2021-10-25
-
Boka workshop till din institution
2021-10-18
-
Support in using Athena in teaching
2021-10-15
-
Nätverksträff: Adminstratörer för god utbildningsmiljö om att motverka plagiering och fusk
2021-09-10
-
Enkätundersökning: Allt fler studenter och lärare får undervisningen online att fungera
2021-09-07
-
Survey findings: An increasing amount of students and teachers make online teaching work
2021-09-07
-
Survey on this Spring’s online education
2021-09-03
-
Våra resurser/Tools and resources
2021-08-27
-
Publikationer
2021-08-27
-
Official release of the SweLL corpus
2021-08-26
-
Workshops for your professional development
2021-08-24
-
Creating a teaching portfolio / portfolio of pedagogical merit
2021-08-20
-
What is the Ormulum Project?
2021-08-16
-
Nätverket för genus och jämställdhet i högre utbildning
2021-08-12
-
Säg hej till våra nya professorer och docenter
2021-06-30
-
Ny bok: Så kan pandemier simuleras
2021-06-30
-
Organisera synkron hybridundervisning
2021-06-15
-
15 tips till dig som vill prova hybridundervisning
2021-06-15
-
Planera för asynkron hybridundervisning
2021-06-15
-
Allmänna råd och tips för möten och läraktiviteter i hybrida miljöer.
2021-06-04
-
A year of teaching and learning online — what do students and teachers think now?
2021-06-02
-
Ett år med undervisning online — vad tycker studenter och lärare nu?
2021-06-01
-
Yttrande rörande miljömålsberedningens betänkande Havet och människan
2021-05-24
-
Arbete med fungerande lärarlag för att skapa stimulerande lärandemiljöer fortsätter
2021-05-17
-
Dunbar’s number deconstructed – you can have more than 150 friends
2021-05-05
-
Ny uppsatshandledningsmodell — det bästa av två världar?
2021-05-05
-
Monica Obor
2021-04-26
-
An early report from 1996 - 20th April 2021
2021-04-20
-
Årets Alma-pristagare är utsedd
2021-03-31
-
Behovsinventering kring IKT-pedagogik
2021-03-30
-
Nätverksträff administratörer för god utbildningsmiljö: Tema Athena
2021-03-26
-
Experimenterande dans med förskolans yngsta barn
2021-03-17
-
Masterprogram
2021-03-15
-
Områdesnämndens protokoll arkiv
2021-02-26
-
Administratörsträff om informations- & kommunikationsteknik i utbildning och studentkontakt online
2021-02-22
-
Return to the critical edition 9th February 2021
2021-02-09
-
Utveckla dina handledningskompetenser — workshoppar för forskarhandledare
2021-02-05
-
IKT-pedagogiskt team stöttar utvecklingen av digital undervisning
2021-02-03
-
Förtroende till salu
2021-01-29
-
Årets pedagogiska ambassadörer startar nya utvecklingsprojekt om undervisning
2021-01-27
-
Hur kan omvänt klassrum och nya lärmiljöer stödja lärande i hållbarhetsvetenskap?
2021-01-22
-
Digitala verktyg för att utbilda studenter i juridisk metod och juridisk forskning
2021-01-21
-
Hur kan man främja språkstudenters akademiska uthållighet och framgång?
2021-01-21
-
Med digital examination vill språkinstitutionen nå fler studenter och synliggöra lärande
2021-01-21
-
Interview with Ulrika Winerdal
2021-01-11
-
Handstyle and detective work - 14th December 2020
2020-12-14
-
Slutord från prodekanus
2020-12-09
-
Ny forskning om de italienska arkitekturritningarna i Cronstedtsamlingen
2020-12-08
-
Hur mår doktoranderna i pandemins spår?
2020-12-03
-
Mathematics
2020-12-02
-
The structure of the preface - 30th November 2020
2020-11-30
-
Lärarkonferensen uppmärksammade online-undervisning
2020-11-25
-
Endnote: Akademiskt lärarskap - observationer och framtidsvisioner
2020-11-23
-
Keynote speaker är Alastair Creelman
2020-11-19
-
Från avdelningsknuten till institutionsknuten undervisning inom zoologi
2020-11-18
-
Manuscript Sources - 16th November 2020
2020-11-16
-
Arkadien tur och retur
2020-11-12
-
Orrm's alphabetic innovation - 9th November 2020
2020-11-09
-
Online: Högskolepedagogisk temadag om hållbar forskarhandledning
2020-11-05
-
Utveckling av pedagogiskt samarbete mellan institutionens tre ämnen
2020-11-03
-
Pedagogiska verktyg som hjälper studenter skriva uppsatser av hög vetenskaplig kvalitet
2020-11-03
-
Comparing editions - 2nd November 2020
2020-11-02
-
Glossary uploaded 5th October 2020
2020-10-26
-
Status of Edition - 19th October 2020
2020-10-26
-
Development of the diplomatic edition - 12th October 2020
2020-10-26
-
Edition goals - 26th October 2020
2020-10-26
-
Monika Gänssbauer promoted to professor in Chinese language and culture
2020-10-20
-
Resources of the Ormulum Project - 21st Sept 2020
2020-10-05
-
Virtuell konferens: Om samverkansinlärning för ökad genomströmning
2020-10-01
-
Resources on the way. 28th Sept. 2020
2020-09-28
-
Dekanus har ordet
2020-09-28
-
Access card
2020-09-28
-
Passerkort
2020-09-28
-
Score Lectures on Organization
2020-09-24
-
Score Lectures on Organization
2020-09-24
-
Blog 1 - 14th Sept 2020
2020-09-21
-
Johan Lundberg om när postmodernismen kom till Sverige
2020-09-01
-
Organisation och styrning
2020-08-24
-
Rikard Hoogland about Lars Noren and Jon Fosse in new article
2020-08-14
-
Vårens online-undervisning ─ en utmaning med stor utvecklingspotential
2020-08-14
-
Spring Term’s online education: a challenge with development potential
2020-07-03
-
Geodataenheten
2020-06-26
-
Satsningar på öppen nätbaserad utbildning kan också finansieras av rektors kvalitetsmedel
2020-06-16
-
Nätverksträff om webbaserad undervisning och examination ur ett administratörsperspektiv
2020-06-08
-
Enkät undersöker vårens distansundervisning
2020-06-01
-
Virtuell högskolepedagogisk temadag: Kursdesign för lärande i digital miljö
2020-05-14
-
Meningsfull Aktuell högskolepedagogisk forskning med tema digital undervisning
2020-05-08
-
Virtuell högskolepedagogisk temadag: Undervisning och examination online
2020-04-30
-
Pedagogiska ambassadörer berättar om utvecklingsprojekt vid sina institutioner
2020-04-07
-
Samverkans-Inlärning (Supplemental Instruction) — pedagogisk modell för ökad genomströmning
2020-04-07
-
Filosofisk logik (7.5 hp)
2020-03-26
-
Inställd. Metodhandledarutbildn. i Samverkans-Inlärning — pedagogisk modell för ökad genomströmning
2020-03-19
-
Forskarintervju med Ulrika Winerdal
2020-03-13
-
Studentuppsatser och vägar mot (mer) meningsfulla vetenskapliga möten
2020-03-09
-
Utvecklar stöd till universitetslärare om presentationsteknik — ickeverbal kommunikation
2020-03-09
-
Nätverksträff: Administratörer för god utbildningsmiljö om studentbemötande och rättigheter
2020-02-26
-
Pedagogiskt utvecklingsstöd till din institution
2020-02-16
-
Stockholm TreeAligner
2020-02-04
-
Barnens rum (1998)
2020-02-04
-
Korpus från ECHO-projektet
2020-01-24
-
Aktuella projekt
2020-01-22
-
Workshop: Att arbeta för jämställdhet och normkritik i universitetsutbildning
2020-01-21
-
Axel Englund ny professor i litteraturvetenskap
2019-12-20
-
Årets pedagogiska ambassadörer: tio universitetslärare berättar om smarta utvecklingsprojekt
2019-11-24
-
Nätverksträff Administratörer för god utbildningsmiljö: tema studentstöd
2019-11-15
-
Administratörsträff om digitala verktyg för undervisning och lärande
2019-11-14
-
Klara Bolander Laksov är Sveriges första kvinnliga professor i högskolepedagogik
2019-11-14
-
Program: Pedagogiska ambassadörsprojekt 2019 redovisas
2019-11-07
-
Möt Årets lärare 2019 — om kreativitet i undervisningen
2019-10-03
-
The responsible encounter. A proximity ethical analysis of the meaning of care in preschool
2019-06-20
-
Exploratory learning and literacy: preschool-children's reading, writing and mathematical practices
2019-06-20
-
A magazine as an arena for professionalization and visualization of preschool practices
2019-06-19
-
Furusten, Staffan
2019-05-29
-
Keynote speaker är Karen M Lauridsen
2019-05-21
-
Network of International Education
2019-05-10
-
Administratörsträff om kursvärderingar för utveckling av goda utbildningsmiljöer
2019-05-06
-
Design of advanced solid state NMR techniques with applications to inorganic materials
2019-05-03
-
Ny forskning om svenska fäders perspektiv på ungdomars välbefinnande
2019-04-24
-
Children´s voices in health care
2019-04-15
-
Lärarkonferens2018 — undervisning och lärande i föränderlig värld
2019-04-02
-
Föreläsning: Relationskompetens i högre utbildning — för fungerande samspel och en god lärmiljö
2019-03-18
-
Workshop: Utveckla din relationskompetens för fungerande samspel i undervisningen
2019-03-18
-
Föreläsning: Utvärdera och stärk dina studenters motivation att lära
2019-03-15
-
Administratörer vill stödja arbete med utveckling av utbildningsmiljöer
2019-03-14
-
IKT-pedagogiskt nätverk för att stödja lärande
2019-03-13
-
Pedagogeeks belyser undervisning utifrån forskning
2019-03-04
-
Projekt för ökad prestationsgrad och jämlikhet bland studenter
2019-02-13
-
Furusten, Staffan
2019-01-25
-
Anna Bortolozzi får forskningsmedel till treårigt projekt
2018-12-06
-
ABSe – om bildperception (1992)
2018-11-26
-
På damsidan
2018-11-05
-
Vem tar bäst hand om det allmänna
2018-11-05
-
Telephone and visiting hours
2018-10-30
-
De tyska sömmerskorna på Algots
2018-10-19
-
Tips och inspiration vid Lärarkonferensen
2018-10-18
-
Sociology
2018-10-16
-
Workshop: Hur väl lär de sig vad vi undervisar? En introduktion till klassrumsutvärdering
2018-10-12
-
Medeltida predikanter publikanpassade budskap
2018-10-02
-
Fördjupning i sociologi
2018-09-17
-
Locus 2002
2018-09-07
-
Pest och matpris förklarar variationer i byggande
2018-09-05
-
Källor och källkritik
2018-08-21
-
Recieve information from Score
2018-06-27
-
Betygskriterier
2018-06-11
-
Konstruktiv länkning i examinering
2018-06-05
-
BULLETIN om barnkulturforskning (1983)
2018-05-24
-
Barns fritidsvanor (1982)
2018-05-24
-
Självmordet som problemlösning (1982)
2018-05-24
-
Förskolebarn ritar profil, hus och kub (1983)
2018-05-24
-
Bilder för barn (1986)
2018-05-24
-
Barns bildskapande (1987)
2018-05-24
-
Barn och byggd miljö (1987)
2018-05-24
-
Barns skapande lek (1987)
2018-05-24
-
Barn, kultur och inlärning (1988)
2018-05-24
-
Om att slå broklös bak (1988)
2018-05-24
-
Barn(s)kultur – nytta eller nöje? (2008)
2018-05-24
-
Kulturarvingarna, typ! Vad ska barnen ärva och varför? (2011)
2018-05-18
-
"Huvud, axlar knä och tå" - Om barn, kultur och kropp (2012)
2018-05-18
-
SCIF:s vetenskapliga pris till historiker
2018-05-09
-
Experter i TV-serie om kvinnors historia
2018-05-03
-
Vi utvecklar lärarlagets digitala kompetens
2018-04-30
-
Ämnesanpassade undervisningsformer för möten med konst
2018-04-30
-
Hur lär vi ut generiska färdigheter inom fysikprogrammet?
2018-04-30
-
Mobilt lärande som pedagogisk resurs i lärarutbildning
2018-04-30
-
Det variationsrika och vetenskapliga seminariet
2018-04-30
-
Minnen av den stora gruvstrejken
2018-04-30
-
Antologi om 1970-talets känslorevolution recenserad
2018-04-20
-
Krigen förändrade stat och samhälle under 1500-talet
2018-04-18
-
Placing Medea: Transfer, Spatiality, and Gender in Europe 1750−1800
2018-04-09
-
Teckentranskription
2018-04-05
-
Kartor och reseberättelser berättar om svunna tiders världsbilder
2018-03-20
-
Bästa utvecklingsidéerna prisade
2018-03-16
-
Vinnare utsedda i pedagogisk idétävling
2018-02-26
-
Studentdrivna projekt 2017
2018-02-26
-
ELAN och annotation
2018-01-26
-
Swedish Python Routines (SPyRo)
2017-11-26
-
Tre forskningsprojekt delar på 10 miljoner
2017-11-07
-
Studenters förväntningar, tröskelområden och undervisningsformer
2017-10-19
-
Utveckla det kollegiala samtalet och samarbeta kring pedagogiska frågor
2017-10-19
-
Styrdokument för utveckling av undervisning
2017-10-19
-
Generiska färdigheter i utbildning på grund- och avancerad nivå
2017-10-19
-
Pedagogiska seminarier som kompetensutveckling för institutionens lärare
2017-10-19
-
Stockholm Studies in Numismatics
2017-10-18
-
Klimatet och människan under 12 000 år
2017-09-05
-
Invandringens historia
2017-09-04
-
Förordningar rörande politi och ekonomi i det tidigmoderna Sverige
2017-09-04
-
Dynastins kvinnor
2017-08-25
-
Pedagogiken i juridiken
2017-07-26
-
Stora naturliga cykler i Nordatlantens klimat
2017-05-30
-
Angöringar - berättelser och kunskap från havet
2017-05-24
-
Känslornas revolution – Kärlek, ilska och lycka på 1970-talet
2017-05-04
-
Pris för framstående vetenskapliga prestation
2017-05-04
-
Institutionens organisation och ledning
2017-04-19
-
Sturarna - Makten, morden, missdåden
2017-04-03
-
Examinationsformer i språk
2017-03-30
-
Nya studentgrupper
2017-03-30
-
Rättsäkra examinationsformer
2017-03-30
-
Européer i heligt krig under 500 år
2017-03-16
-
CeUL collaborates at various levels
2017-03-15
-
Huvudtalare: Torgny Roxå
2017-02-03
-
Vi vill pröva spelifierad undervisning
2017-02-02
-
Man ur huse
2017-01-31
-
Ny avhandling om svenska sjöofficerare på 1500-talet
2017-01-19
-
PU-rapporter
2017-01-12
-
UPC-rapporter
2017-01-09
-
Akademiska litteraciteter och insocialisering i den akademiska miljön
2017-01-09
-
Preschool as an image and looking apparatus
2016-12-08
-
Film ethnography about film practices in preschool: children’s and teacher’s perspectives
2016-12-08
-
Translation in preschool
2016-12-08
-
Value of values
2016-11-25
-
Pekbilder (1982)
2016-11-24
-
Kunskapens tider
2016-11-23
-
Konflikter kring medborgarskap på svenska S:t Barthélemy
2016-11-11
-
Pedagogisk utveckling får tydlig plats i ny struktur
2016-09-30
-
Males in preschool and sexual abuse of children
2016-09-26
-
Maxad högskola – hur maximerar vi lärandet? Länk till Almedalsseminarium
2016-08-30
-
Videotek för svenskt teckenspråk
2016-08-25
-
Vad kan en tångruska avslöja om havsmiljön?
2016-07-06
-
Rhizomatic exploration - pre-school children´s relation to a place
2016-07-06
-
Ny bok: I främmande hamn
2016-06-08
-
Korpus för simultantolkat teckenspråk
2016-05-12
-
Progression av kursutbud, kursinnehåll och examination
2016-04-26
-
Pedagogisk ambassadör hjälper lärare stötta studenter
2016-04-12
-
A study of a tree project in two preschool classes
2016-03-22
-
Mathematics and exploratory learning
2016-03-22
-
Stockholm Language Model with Entropy (SLME)
2016-02-11
-
Spacos – Stockholm Parallel Corpus System
2016-02-11
-
Svek – Stockholms Vektormodeller
2016-02-11
-
LONG-MINGLE: A Longitudinal Corpus of Child-Directed Speech
2016-02-11
-
Stockholm MULtilingual TReebank (SMULTRON)
2016-02-11
-
Stockholm—Umeå Corpus (SUC)
2016-02-11
-
Stockholm University Strindberg Corpus
2016-02-11
-
”Längre och bättre tolkutbildning behövs” (replik debattartikel i DN 30/12)
2016-01-08
-
efmaral
2015-10-23
-
Licens Creative Commons
2015-10-08
-
Alice Brunnberg
2015-10-05
-
Britta Wirsén
2015-10-05
-
Ella Gardell
2015-10-05
-
Eric Sjölund
2015-10-05
-
Ella Zetterström
2015-10-05
-
Viola Broström
2015-10-05
-
Föreståndaren för nya CeUL: ”Ska bli oerhört spännande”
2014-10-15
-
Verktyg
2014-10-09
-
Nytt centrum för universitetslärarutbildning
2014-09-19
-
Information om forskningsprojektet MINT
2014-05-07
-
Automated Essay Scoring
2013-04-04
-
"Historieskrivningen i Sverige"
2012-06-25
-
Stockholms hamnmiljöer
2012-02-08
-
Forskning
2011-11-21
-
Tentamenschema V09
2011-11-03
-
The Koshkins Phrase Book
2011-11-03
-
The Novgorod Occupation Archives
2011-11-03
-
Geodataenheten
2011-08-24
-
GeoProcessing Unit
2011-06-07