Eventet arrangerades för andra gången där studenter från både kandidatprogrammen och masterprogrammen deltog. Denna gång var även anhörig inbjudna.

Programmet började med sång av en kör från Adolf Fredriks musikklasser samtidigt som fanbärare från Föreningen Ekonomerna tågade in på scenen. Christian Maravelias, professor och stf prefekt, höll ett välkomsttal som följdes av tal av Eva Wittbom, assistant professor, och Emma Axelsson, ordförande i Föreningen Ekonomerna. Flera olika priser delades ut till studenter med goda studieresultat. Även två samarbetspartner till SBS, Ericsson och Marginalenbank, delade ut pris till studenter på Masterprogrammen i Finance och Operation management. Som avslutning ledde Tommy Jensen, professor och musiker, allsång med låten Rockin in the Free World av Neil Young.

Efter ceremonin i hörsalen bjöds alla studenter och anhöriga in på mingel i foajén till Aula Magna.

Fanbärare från Föreningen Ekonomerna
Fan carrier from Föreningen Ekonomerna.
Adolf Fredriks musikklasser
Initial song by Adolf Fredrik's music classes

Kvällens konferencierer Anna Lönnberg och Kicki Gabrielsson
Conferences Anna Lönnberg and Kicki Gabrielsson
Välkomsttal av Christian Maravelias
Welcome speech by Professor Christian Maravelias

Eva Wittbom håller tal
Speech by Assistant Professor Eva Wittbom
Föreningen Ekonomernas ordförande Emma Axelsson avtackas
Föreningen Ekonomernas chairman Emma Axelsson is thanked

Marginalen bank
Martina Åkerlund, Head of Commercial at Marginalen Bank, awarded prize to two students.

Stipendier och diplom delades ut till studenter med goda studieresultat
Scholarships and diplomas were awarded to students with good study results.

Sing along with professor Tommy Jensen
Ai Jun Hou
Associate professor Ai Jun Hou give diploma to graduate master students

Mingel
Mingle
Avslutande mingel för studenter och anhöriga
Mingle for students and relatives

Awarded students

SBS Bachelor Student Award 2019 – was given to Matilda Knuts
SBS Master Award in Marketing 2019 – was given to Jannatul Ferdousi
SBS Master Award in Management 2019 – was given to Lorenzo Nilson
SBS Master Award in Accounting 2019 – was given to Erica Laakso
SBS Master Award in Marketing Communication & Fashion 2019 – was given to Ksenia Rundin

To hand out two special awards to encourage and reward studies on advanced level, were two of SBS loyal partners.
The Marginalen Bank Master Award 2019, consisting of 10.000 SEK – was presented by Head of Commercial at Marginalen Bank, Martina Åkerlund, and award winners were Oskar Jonjons & Hanna Söderberg at Master program in Banking & Finance.
The Ericsson Master Award 2019 – was presented by Fredrik Taube and the winner was Emelie Nordlander at Master program in Operations Management & Control.