Välkommen till Stockholm Business School

Företagsekonomiska institutionen, Stockholm Business School (SBS), är en av de största institutionerna vid Stockholms universitet med ca 180 anställda och ca 3 500 studenter per läsår. Vi bedriver framstående forskning och undervisning i en öppen och innovativ miljö. Verksamheten är inriktad mot finansiering, management, marknadsföring och redovisning.

Vision

Stockholm Business School är respekterad för vår erkända och relevanta forskning och för vår inspirerande och forskningsbaserade utbildning. Vi stödjer hållbar utveckling i samhället genom att fungera som en konstruktiv diskussionspartner med företag och organisationer och Stockholm Business School ska vara förstahandsvalet i Skandinavien för studenter i företagsekonomi som vill bidra till en hållbar framtid.

Mission

Stockholm Business Schools mission är att bedriva en engagerande och forskningsbaserad utbildning som utvecklar studenternas förmåga att på ett ansvarsfullt sätt möta dagens och morgondagens lokala och globala utmaningar.

Postadress: Stockholms universitet,
SE-106 91 STOCKHOLM
Besöksadress: Kräftriket hus 3, 7, 8, 15 och 24 Hitta till oss
Växel telefon: 08-16 20 00
E-post: info@sbs.su.se

Organisationsnummer: 202100-3062
(Stockholms universitet)

AMBA Accredited
Gul puff för Stöd vid kris.

Stockholm Business School i sociala medierSBS på Facebook SU på Instagram SBS på Linkedin SU på Twitter SBS på YouTube