Från och med höstterminen 2020 |
Poäng |
Studietakt |
Reklam & PR: grundläggande management | 7,5 | 100% |
Reklam & PR: grundläggande redovisning | 7,5 | 100% |
Reklam & PR: grundläggande marknadsföring | 7,5 | 100% |
Marknadsjuridiska perspektiv | 7,5 | 100% |
Reklam och PR: Reklam & PR: Grundläggande management och Organisation I. Reklam och PR: Reklam & PR: Grundläggande redovisning och Redovisning I. Reklam och PR: Reklam & PR: Grundläggande marknadsföring och Marknadsföring I. |
Reklam och PR I, kurspaket 30 hp
Terminen ger grundläggande kunskaper om Reklam och PR, dess roll i organisationer och som en del av en organisations kommunikation. Terminen sätter in Reklam och PR i ett sammanhang och du lär dig förstå de samhälleliga och framför allt organisatoriska sambanden. Du lär dig om olika sätt att förstå kommunikation och reklam, liksom uttryck för PR som exempelvis förekomster i media. Dialogperspektivet bildar ett väsentligt perspektiv som knyter an till sociala medier.
Senast uppdaterad:
31 mars 2020
Sidansvarig: Studievägledningen