När du blir en av oss får du också följa med när vi rör oss framåt. Du är med när vi bryter ny mark och tar oss an spännande utmaningar; när vi blir en del av den finansiella framtiden.

Vilka är vi?
Med över 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare, lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher.
Svea Apps designar och utvecklar appar, självbetjäningskassor samt betallösningar för appar.

Rollen – vad innebär den?
Hos oss kommer du att få jobba nära App-teamet och få se hur det går till när vi skapar digitala lösningar. Du kommer att få prospektera och göra listor på potentiella kunder av våra produkter. En annan del av arbetet är att använda mail och telefon för att kontakta företag och skapa intresse för våra produkter för att identifiera nya kunder. I rollen som Account Manager får du möjlighet att lära dig att utveckla säljargument som är anpassade efter kund. Du kommer få vara med att skapa säljmaterial, planera events och projekt. Utöver det får du lära dig hur man bygger presentationer, skapar offerter och mycket mer.

Vem är du?
Du har avklarat första året på din utbildning. Som person har du starkt eget driv, viljan att ta egna initiativ och tycker om att ta ansvar.
Du är positiv, öppen och har lätt att handskas med olika personligheter. Du har lätt för att lära och följa direktiv men kan även ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du har en professionell inställning till både kunder och kollegor. God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är viktigt, även goda kunskaper i engelska är önskvärt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök praktikplatsen genom att maila ditt CV och personliga brev till:
Elin Hagberg, elin.hagberg@svea.com
Vid ytterligare frågor kring praktikplatsen var vänlig kontakta Elin Hagberg.