Vid det här karriärseminariet ger arbetsgivare råd kring att presentera sin kompetens och söka jobb som statistiker. Tanken är att våra studenter ska få möjlighet att ställa frågor för att få en känsla av hur arbetsgivarna tänker och vad de letar efter. Passa även på att mingla med varandra under fikapauserna, här finns studenter från grundnivå upp till masternivå, och även några av våra alumner. Det är alltid smart att knyta nya kontakter!

Varmt välkommen!

Anmälan

Anmäl dig till seminariet genom att mejla: studievagledare@stat.su.se, senast den 9/2 2018.

Gästföreläsare

Felicia Malmqvist från Akademikerförbundet SSR och Katarina Hedman från AstraZeneca.

Program

Pass 1 kl 14-14:45: Felicia Malmqvist från Akademikerförbundet SSR, om hur man presenterar sin kompetens för arbetsgivare, tips kring CV-skrivning och jobbsökning.

Fikapaus och mingel

Pass 2 kl 15-15.45: Katarina Hedman från Astra Zeneca, Från statistikerutbildning till globala möjligheter inom AstraZeneca – vad innebär detta och hur får jag chansen?