Annalect är en del av Omnicom Media Group och är en analysbyrå som arbetar med marketing science.

För att klara av ett växande antal alltmer komplexa projekt söker vi nu en eller flera skarpa, snabba, och noggranna personer för arbete med datahantering. Arbetet innefattar att ta emot, bearbeta och kvalitetskontrollera kunddata som ligger till grund för våra analytikers arbete. Projekten du arbetar i kan vara allt från ekonometriska modeller som utvärderar enskilda mediekanaler till stora omnichannelmodeller där vi utvärderar mediekanalers prestation genom hela köpresan. Våra kunder är de största varumärkena på den svenska marknaden med betydande medieinvesteringar varje år. Du kommer att coachas av våra anställda analytiker och successivt ta ett allt större eget ansvar. Det finns goda möjligheter att med tiden klättra inom organisationen och att få en tillsvidareanställning efter avslutade studier.

Arbetstid:

  • Ca 20 timmar i veckan. Arbetet utgår från Annalects kontor vid Medborgarplatsen. Möjlighet till utökad arbetstid finns givet tillräckligt projektunderlag och att du fungerar bra i rollen.

Lön:

  • 150kr/h + semesterersättning

För att fungera bra i rollen bör du:

  • Tycka om att jobba med kvantitativ data
  • Kunna hantera omfattande datamaterial både snabbt och noggrant
  • Ha lätt för att lära dig nya saker
  • Vara inriktad på att genomföra det du åtar dig, i rätt tid till hög kvalitet
  • Klara av att arbeta med flera parallella projekt
  • Ha god förmåga att arbeta organiserat och systematiskt

Meriterande är också om du:

  • Har god erfarenhet av arbete i Excel och resten av Microsoft suite
  • Har viss erfarenhet av arbete i R eller andra statistiska programvaror
  • Har ett intresse för eller har tidigare erfarenheter av att arbeta i mediebranschen
  • Har läst minst två terminer (60 poäng) statistik

Låter det intressant? Kontakta antingen: