Utbildningssituation. Foto: Niklas Björling

Syftet med den digitala aktiviteten är att skapa dialog mellan presumtiva och befintliga studenter där en ärlig bild av hur det är att läsa vid Stockholms universitet visas. Målgruppen är presumtiva studenter som är nyfikna på fortsatta studier. De ska ges möjlighet att få inblick i studentlivet de inte kan få via universitets traditionella kommunikation.

Sajten su.se/egentligen ska vara en personlig kanal för Stockholms universitet och väcka intresse för studentlivet samt ett urval av utbildningar.

Rekrytering av studenter

De studenter som medverkar i "Egentligen" förväntas binda sig till uppdraget från och med den 30 augusti 2021 till och med den 3 juni 2022.

Studenterna ska göra en kortfilm där de delar med sig av sin bild av hur det är att studera vid Stockholms universitet, samt besvara de frågor som ställs av presumtiva studenter via webbplatsen.

Tidsplan och uppdrag

Fotografering: Våren 2021, preliminärt i maj
Utbildning: Våren 2021, preliminärt i maj

Webbplatsen beräknas vara klar under augusti och lanseras senast den 30 augusti 2021. Från lanseringsdatumet och cirka ett år framåt beräknas studenterna besvara de frågor som ställs till dem via webbplatsen.

Arvode

Sammanlagt 6500 kr för perioden 30 augusti 2021 - 3 juni 2022.
Arvodet betalas ut i delsummor vid fyra tillfällen.

Intresserad?

Kontakta Statistiska institutionens studievägledare:
e-post: studievagledare@stat.su.se senast 20 april.