Studentmöte. Foto: Marie Leitzler.

Måndag den 14 december kl 16 arrangerar vi  ett uppstartsmöte för Studentrådet vid Statistiska institutionen.

Till mötet kommer vår alumn Lisa Nikiforova, för att svara på frågor om att delta i studentråd, och hur det kan vara ett sätt att nätverka och skaffa meriter, på vägen till jobb.

Passa på att fråga Lisa om att få jobb som statistiker! Lisa har studerat i Masterprogrammet i statistik och arbetar nu som senior dataanalytiker för Bisnode. Där hjälper hon till med analys och prognoser till stora företag från olika branscher (banker, retail, välgörenhet, försäkringar, mäklare osv). Hon kommer att berätta om att jobba med dataanalys.

Att vara studentrepresentant i institutionsstyrelsen är ett avlönat uppdrag, och när institutionen söker studenter att anställa till olika uppdrag frågas ofta medlemmarna i studentrådet först – dem känner man och vet att de är engagerade!

Till detta seminarium kommer också en representant från Studentkåren, som kommer att hjälpa alla som är intresserade att gå vidare med studentrådsverksamhet.

Här kan du läsa mer om varför det är bra att gå med i Studentrådet!

Anmäl dig senast den 13/12 till studievagledare@stat.su.se så får du en zoom-länk till seminariet.