2020
Fungerande lärarlag i syfte att skapa stimulerande lärandemiljöer. Pedamb-rapport (281 Kb) Författare: Katrin Lainpelto, Juridiska institutionen
Stärkt forskningsförankring i studentuppsatser. Författare: David Cardell, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen
Teori- och metodanvändning i uppsatser: kvalitetsförbättring inom självständigt arbete. Författare: Maria Wendt, Statsvetenskapliga institutionen
2019
Vidareutveckling av kurserna i självständigt arbete – VAKSA. Författare: Ylva Falk och Katarina Rejman, Institutionen för språkdidaktik
2018
Kollegial återkoppling. Författare: Gunnel Jacobsson, Psykologiska institutionen
Seminariet som undervisningsform. Författare: Robert Ohlsson, Institutionen för pedagogik och didaktik
Hur kan man lära studenter att undvika plagiering? Författare: Christophe Premat, Romanska och klassiska institutionen
Akademisk skrivkompetens hos tyskstudenter på grundnivå Författare: Christine Becker vid Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska
Forskningsanknytning och utbildningskvalitet Författare: Kristina Widestedt vid Institutionen för mediestudier
Rapporter på ingång:
Samuel Flores vid Department of Biochemistry and Biophysics
Emma Wikberg vid Fysikum
2017
Constructive alignment i examinering. Pedamb-rapport 2017:7 (637 Kb)
Författare: Andrea Sundstrand, Juridiska institutionen
Mer skärmtid för lärarna. Pedamb-rapport 2017:6 (442 Kb)
Författare: Hugues Engel, Romanska och klassiska institutionen
Mobilt lärande som pedagogisk resurs i campusförlagd lärarutbildning. Pedamb-rapport 2017:5 (348 Kb)
Författare: Tore Nilsson, Institutionen för språkdidaktik
Det variationsrika och vetenskapliga seminariet. Pedamb-rapport 2017:4 (340 Kb)
Författare: Lena Roxell, Kriminologiska institutionen
Generiska kompetenser i fysikutbildningen. Pedamb-rapport 2017:3 (525 Kb)
Författare: Emma Wikberg, Fysikum
Ämnesanpassade undervisningsformer för möten med konst. Pedamb-rapport 2017:2 (524 Kb)
Författare: Anna Bortolozzi och Magdalena Holdar, Institutionen för kultur och estetik
Pedagogiskt motiverad IKT-användning genom designmönster. Pedamb-rapport 2017:1 (305 Kb)
Författare: Ola Knutsson, Institutionen för data- och systemvetenskap
2016
Kvalitetsutveckling av grundutbildningen vid Historiska institutionen. Pedamb-rapport 2016:8 (772 Kb)
Huvudförfattare: Paul Sjöblom med bidrag från: Magnus Linnarsson, Margaretha Nordquist & Mattias Tydén, Historiska institutionen
Generiska färdigheter. Pedamb-rapport 2016:7 (591 Kb)
Författare: Johan Berg, Kulturgeografiska institutionen
Pedagogiska seminarier. Pedamb-rapport 2016:6 (543 Kb)
Författare: Natasha Ringblom, Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska
Kollegialt utbyte och samarbete kring pedagogiska frågor. Pedamb-rapport 2016:5 (279 Kb)
Författare: Emma Wikberg, Fysikum
Om progression vid kandidatprogrammet i arkeologi. Pedamb-rapport 2016:4 (503 Kb)
Författare: Sven Isaksson, Institutionen för arkeologi och antikens kultur
Pedagogiken i juridiken. Pedamb-rapport 2016:3 (220 Kb)
Författare: Andrea Sundstrand, Juridiska institutionen
Förändringskompetens och villkor för pedagogisk utveckling. Pedamb-rapport 2016:2 (2434 Kb)
Författare: Patrik Hernwall, Institutionen för data- och systemvetenskap
Projektet ALTAN.Pedamb-rapport 2016:1 (1835 Kb)
Författare: Hans Färnlöf, Romanska och klassiska institutionen
2015
Stöd till studenter i akademiskt läsande och skrivande. Pedamb-rapport 2015:1 (8591 Kb)
Författare: Jeanna Wennerberg
Examinationsformer i språk. Pedamb-rapport 2015:2 (752 Kb)
Författare: Christine Ericsdotter, Birgitta Fröjdendahl, Joakim Sigvardson